fredag 27. november 2009

Mens vi venter

I dag var det planleggingsdag på skolen. Så siden gubben reiste vekk for kurs og julebord, dro jeg og guttene på besøk mens vi ventet på adventsfeen. Etter kaffe og nybakte kanelsnurrer ble det en liten trilletur. Vel hjemme så jeg ingen spor etter adventsfeen. Julegardinene lå fortsatt i skapet og vasketua var tørr, så da dro vi over til naboen på en kopp te.
Etterhvert ble det tid for middag, litt lek og kos, så kveldsstell, og mens barna sovnet fikk jeg ryddet vekk klær og leker. Nå har nettopp ei trivelig nabodame dratt hjem (det som skulle være overlevering av ei ledning ble til en trivelig samtale) og julegardinene ligger fortsatt i skapet. Siden jeg herfra kan se et par støvdotter i trappa så orker jeg ikke engang gå å sjekke vasketua.... Men det kommer i en dag i morgen, og hvem vet, kanskje adventsfeen kommer på besøk da? Det er jo lov å håpe ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar